Rumah Perlindungan untuk Wanita

1
March 24, 2009 at 3:17 pm  •  Posted in Sumber by  •  1 Comment

Rumah SOLEHA
No 2, Jalan Ikhlas 7, Bandar Tun Razak
56000 Cheras KL.
Tel: 03 9172 1533
Fax: 03 9173 7373

Hospice under the Care of Medicine Buddha (HUCMB)
c/o Losang Dragpa Center
1, Lot 57, Tmn Melur, Jalan Hillside Estate,
Ampang Jaya, 68000 Ampang, KL.
Tel: 03 4257 3194
Email: idc@pc.jaring.my

Rumah PENGASIH
3201-A, Jalan Syers, Off Jalan Langgak
Bukit Tunku, KL.
Tel: 03 6201 3179

Faith Helping Center
1, Jalan 7/18C, Taman Mastiara, Batu 5, Jalan Ipoh, KL.
Tel: 03 6253 1684

Rumah Kepercayaan
No 6, Jalan Pisang, Bt 3 ½
Jalan Kelang Lama, KL
Tel: 03 7981 9006

Rumah Jaireh
F 1864 Jalan Stesyen, 48100 Batu Arang Selangor
Tel: 03 6035 5218

Mahligai Kasih
179, JKR Johor Baru, 326 Lot 13997 Tampoi, JB.
Tel: 07 238 2909

WAO (Pertubuhan Pertolongan Wanita)
P.O. Box 493 Jalan Sultan
46760 Petaling Jaya
Selangor Darul EhsanMalaysia.
Tel: 03-7957 5636/ 0636

AWAM (All Women’s Action Society)
85 Jalan 21/1, Sea Park, 46300 Petaling Jaya, Selangor
Tel: 03-7877 4211

Sisters in Islam
No. 7, Jalan 6/10, Petaling Jaya, Selangor
Tel: 03-77856121

One Comment

  1. husna / September 3, 2013 at 12:18 am /

    nak nangis bila bace benda ni BCE NI.JGN ZALIM SGT.. Kisah Seorang Anak Di Dalam Rahim Yang Di Gugurkan .. Bulan 1: Ibu , panjang adik cuma 2cm , tp adik sudah ada dalam badan ibu .. Adik syg ibu , bunyi degupan jantung ibu menjadi muzik terindah yang mnemani adik di sini .. Bulan 2: Ibu , adik dah boleh merasa jari jemari , disini terasa hangat bu , nanti kalau adik dah keluar , ibu janji nanti kita main sama2 ye ..bawa adik jalan2.. Bulan 3: Ibu , biar pun adik blm tau jenis jantina adik , tp apapun adik harap ibu & ayah bahagia apabila adik dilahirkan .. Jgn menangis ya ibu , kalau ibu mnangis , adik juga ikut menangis .. Bulan 4: Ibu .. rambut adik dah mula tumbuh , adik dah boleh menggerakan kepala ke kiri dan kanan .. Bulan 5: Ibu .. tadi pergi jumpa doktor ya , doktor cakap apa ..? Αpa benda D&E tu ibu .? Αdik tak kan di apa-apa kan ya ibu ..? Bulan 6: Ibu jumpa doktor itu lagi ya ..? ibu, tolong bagi tau doktor tu , adik di sini sihat-sihat je ..! Tapi kenapa doktor tu masukkan benda tajam ..? Benda tajam tu mula memotong rambut adik , ibu tlong adik , adik takutt .. Benda tajam tu pula memotong kaki adik , sakiittt ibu .. Walaupun adik dah tiada kaki , adik msih ada tangan yg boleh memeluk ibu .. ibu, kenapa benda itu skrg memotong tangan adik , ibu tolong adik .. Adik janji tak akan nakal-nakal dengan ibu .. Tapi , biarpun adik sudah tiada tangan dan kaki , adik masih ada mata & telinga untuk melihat senyuman ibu , mendengar suara ibu , tapi .. Benda itu skrg sdh mula memotong memutuskan leher adik , ibuuuuuu .. Maaf ibu .. Beri lah adik kesempatan hidup , adik syg ibu , adik teringin nak memeluk ibu .. Ibu , adik di sini sihat-sihat je(syurga)..Kenapa ibu tetap melakukannya ..? Kenapa ibu tak nak bermain dengan adik ..? Αpa salah adik ibu ..? Ibu bertaubat ya , semoga Tuhan menempatkan ibu di sini , nanti kita main-main disini , dan jangan lupa , ajak ayah juga ya ibu .. – share semoga kita boleh menjadikannya sebagai iktibar -

Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>